tisdag 5 januari 2016

Sista lediga dagarna

Godmorgon.. Tisdagen är här. Frukost i lugn och ro medan resten av familjen sover. Utanför fönstren dansar små snöflingor ner från skyn. Skåne har fått sin första snö för i år. Äldsta dottern rusade upp för att väcka småsyskonen. "Det snöar, vi kan åka pulka!!", ropade hon. Frukosten gick undan vill jag lova och barnen är redan i pulkabacken. Bästa att passa på som det heter. Här i Skåne är vi inte bortskämda med snö precis, den brukar lysa med sin frånvaro.

Jag har varit ledig sedan den 18 december, dagarna har gått fort och nu njuter vi extra av de sista lediga dagarna innan vårterminen drar igång. På torsdag ska jag in och jobba, då har vi uppstartsdag på jobb. Men annars är veckan helt ledig. Idag står det (förutom) pulkaåkning också bowling på schemat. Jag kan inte bowla med mina händer men det får gå ändå. Jag får räkna poäng istället :-)



Ha en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥