onsdag 11 januari 2012

Min senaste operation

Den ägde rum i november 2011.
Då gjordes en tumbasartros (steloperation i tummen) samt en insättning av protes i pekfingern.
Första 14 dagarna gick jag med gipset.
Sedan bröts förbandet och jag fick istället en stel skena.
Den stela skenan hade jag dygnet runt i 21 dagar.
När de 21 dagarna hade passerat så fick jag en rörlig skena med sendrag. Den skenan har jag fortfarande dagtid.. och nattetid har jag den stela skenan.
Nästa vecka är det dags att träffa kirurgen igen och se vad han säger.
Senaste gången blev "domen" inget vidare. Då ansåg han att pekfingern hade dragit åt fel håll, vilket den också har. Men jag hoppas snart få slippa skenorna helt. Trots allt så har jag snart haft dom i 2 månader.
Tumskenan är dock borta! Den plockade jag av den 30/12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥