onsdag 17 juni 2009

Wanna go home

Idag känner jag mig ungefär som igår, vs blä. Längtar hem till vårt hus, har riktig intensiv hemlängtan. Är trött på att bo i en stor oorganiserad röra. Allt är huller om buller, man hittar ingenting. Låter gnälligt kanske...? Missuppfatta mig inte nu. Jag är så tacksam för att vi får bo här, vi har tak över huvudet och har tillgång till mat, dusch och tvätt, annars vet jag inte vart vi hade tagit vägen. Folksam har inga lägenheter eller så som dom hyr ut när man drabbas av sånt här. Jag pratade nämligen med vår handläggare idag. Så vi får stå ut och gilla läget.

Vänder man på det så är det nog lika jobbigt för mamma och Peter. Dom har tagit in två vuxna och tre busiga barn i sin trea. Barn håller väsen, dom busar, dom bråkar dom hörs helt enkelt, både dag och (tyvärr) natt. Så länge dom låter oss bo här så stannar vi. Det är inte alla som hade ställt upp på det här...
Men mamma och Peter är guld värda.

1 kommentar:

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥