torsdag 30 april 2009

Här händer det grejor...

Kort summering av de senaste dagarna.

I tisdags kom snickaren hem till oss för att riva en vägg och lägga nytt golv i hallen. Upptäckte fukt i ena väggen. Och det har förmodligen varit där ett tag. Ytterdörren är felmonterad så man tror att det är den vägen det har kommit in. Jag pratade med säljarna och det samtalet slutade med att hon la luren i örat på mig. Kan tillägga att jag var trevlig hela tiden. Men tyvärr blev det en oerhört löjlig och låg nivå från hennes sida. Så på tisdag kommer anticimex och ska göra en skadebesiktning. Därefter får vi se vad som måste göras.. J O B B I G T!

Igår när Lukas skulle sova middag så glömde jag att sätta på honom selen. Tänkte att han säger nog något när han vaknar. Men nej.... Hör en superduns och ett skrik som inte är av denna värld. Mamma och jag rusar dit. Då har vagnen tippat med Lukas, han blöder massor från munnen och näsan. Så vi for iväg akut till läkaren. Väl där konstaterade dom att inget var allvarligt skadat. Hans napp har framkallat ett jättesår inne i munnen ovanför framtänderna. Så han har fått en bedövande gel samt smärtstillande. Han är supersvullen i ansiktet/runt munnen och lite blå. Jag känner knappt igen min lille kille. Men han har iallafall inte ont längre. Jag har verkligen mått jättedåligt över det här (och gör det fortfarande). Förhoppningsvis läker mitt dåliga samvete om ett tag.

Idag har jag planerat en grej, men vad det är säger jag inte. Än så länge är det en hemlis, eller som Felicia säger, en superjättehemlighet haha.. Trevlig Valborg!

4 kommentarer:

  1. Trist med fukt och taskig attityd...
    Hopppas det ordnar sig till det bästa snart.

    Stackars lillkillen!
    Ajajaj.
    Det dåliga samvetet har man verkligen fått känna attman har sen man blev mamma - och du vännen, fråga vem som helst, alla har vi råkat ut för liknande saker...

    Stora kramar, Lotta

    SvaraRadera
  2. Gud va tråkigt att ni har upptäckt fukt i huset o vilken säljare moget o bara slänga på luren väx upp säger jag bara!!!!
    Stackars lilla Lukas!!!
    Nästan exakt samma sak hände mig när Mikaela var ca 1 år... jag skulle iväg med henne till dagmamman o hade fått skjuts dit precis utanför huset o tänkte jag behöver ej spänna fast henne... skulle ju bara in genom grinden o vad hände när jag öppnade grinden Jo hon tog en störtdykning ner i asfalten..... som hon såg ut man trodde hon hade varit med i världens boxningsmatch.
    Ha en underbar dag.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Hoppas att allt löser sig med fukt och lillebrors läpp.

    En sak...se nu till att fixa biljett/er till nästa lördag. Hade varit jättekul om du/i hängde med juh =))

    Kram från mig

    SvaraRadera
  4. Om fukten beror på att dörren är felmonterad och man kan bevisa att det är den tidigare ägaren som satt dit den, så blir det mycket dyrt för dem då de inte har en dolda fel försäkring. Det är ju inte ni som ska betala, med er försäkring. Det är ju superviktigt att ni tar reda på alla fakta angående fuktskadan. Lider med Er!!

    Stackars Lukas, men du ska inte ha dåligt samvete! Så länge de inte blir mer skadade, får man tänka att man gör det bästa för sina barn. Tyvärr är det väl så att det hela tiden händer saker som man önskar man kunnat hindra, men tyvärr kan vi inte det.
    Hoppas att svullnaden gått ner och att såren läker fint. Stor kram till Lukas!

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥