fredag 2 november 2012

Biverkningar av Roactemra

Höga blodfetter är en känd biverkning som brukar anlända i samband med att man startar sin Roactemrabehandling. För min del har det kommit nu 2½ år efter starten.
Någon som har erfarenhet av det här och som har varit med om samma?

Efter två sjukhusdagar i måndags och tisdags då jag också träffade min läkare så kom vi fram till att avvakta ett litet tag till med att behandla detta. Hon ville alltså sätta in behandling för mina höga blodfetter (som jag har haft sedan i somras).

Normalt så är det i regel endast äldre personer som behandlas för det här.
Obehandlat kan det på sikt leda till hjärt/kärlsjukdomar.

Jag vet att jag brukar sprida information här och ni är många som hittar hit, men idag är det jag som behöver info av er. Roactemra är ju en ganska ny och relativt okänd biologisk medicin på marknaden. Men om det finns någon som har erfarenhet av det här och som vill dela med sig så uppskattas det.

1 kommentar:

  1. Jag har ledgångsreumatism o har försökt mej på "Roactemra"..jag har fått så mycket biverkningar så jag har paus med det nu...även paus med "Metoject" sprutorna. Nästa torsdag ska jag till laboratoriet för blodproven o läkaren ringar på fredag..sen får vi se..

    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥