onsdag 4 oktober 2006

Tiden läker alla sår





Jag har precis bytat mitt förband. Passade på att ta foto idag också.
Nu är såret mindre blått och gult än förut, men lika svullet.
I övermorgon är det dax att plocka bort suturerna.
Kommer att göra ont...
Speciellt under "blodklumparna".
Men jag fixar det!
Jag var hos doktorn idag också.
Skulle börja med en bromsmedicin nu, fick recept och schema på medicineringen.
Sedan när allt var klart så kollade min doktor proverna,
och upptäckte då att mina levervärden var mycket försämrade.
Så nu måste jag sluta med de 2 mediciner som jag tar, bl a en som jag har tagit i över 10 år.
Det kommer att kräva ännu mer vilja och styrka av mig.
Vet hur ont jag får när ja har missat att ta min medicin, och
ska jag nu sluta helt så kommer det att bli ännu värre.
Ska ev börja med ett biologiskt läkemedel om ca 2 veckor.
Det är relativt nytt och ska vara väldigt effektivt.
Men det är hemskt dyrt.
Kostar runt 100 000 kr/ år per patient.
Förhoppningsvis så kommer det att hjälpa mig, och slipper jag värken så är det värt ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥